PENYATUAN MAHASISWA PEMANGKIN KELESTARIAN NEGARA

Saturday, May 28, 2016

SELAMAT BERCUTI SEMESTER KEPADA MAHASISWA UniSZA

Majlis Pewakilan Pelajar mengucapkan Selamat Bercuti Semester kepada Mahasiswa UniSZA, Alhamdulillah selesai sudah final exam bagi semester ini, Semoga mendapat keputusan yang cemerlang dan gunakanlah masa yang terluang bersama keluarga tersayang dan berbaktilah kepada ibu bapa anda dengan sebaiknya. Manfaatkan masa cuti dengan perkara-perkara yang berfaedah.
"Masa itu kehidupan, apabila ia telah berlalu. ia tidak akan berlalu sekali lagi."
Semoga selamat perjalanan pulang ke kampung halaman masing-masing.
اَللَّـهُمَّ أَنْتَ الصَّاحِبُ فِى السَّـفَرِ وَ الْـخَلِيْفَةُ فِـى اْلاَهْلِ, اَللَّـهُمَّ إِنِّى اَعُـوْذُ بِكَ مِنَ الضَّبْنَةِ فىِ السَّفَرِ وَ الْكَابَةِ فىِ الْـمُنْقَلَبِ , اَللَّـهُمَّ اطْوِلَنَا اْلاَرْضَ وَهَوِّنْ عَلَيْنَا السَّفَرَ
“Allahumma antash shaahibu fis safar, wal khaliifatu fil ahli. Allahumma inniy ‘audzu bika minadl dlabnah fis safar, wal kaabati fil munqalabi; Allahummathwilanaal ardla, wa hawwin ‘alainaas safar”. [Ya Allah, Engkaulah sebagai teman dalam perjalanan, sebagai pengganti bagi keluarga. Ya Allah, aku berlindung dari berteman dengan orang yang tidak berguna dalam perjalanan, dan beroleh kekecewaan di waktu pulang nanti”. Ya Allah, dekatkanlah bagi kami jarak bumi, dan mudahkanlah perjalanan kami”). Dan jika hendak kembali, beliau saw mengucapkan, “Ayyibuuna taaibuna, ‘aabiduuna li rabbinaa haamiduun”.(Kami kembali pulang, beribadah dan bersyukur kepada Rabb kami”.
[HR. Imam Ahmad, Thabaraniy, dan Bazzar]
"Penyatuan Mahasiswa Pemangkin Kelestarian Negara"

2 comments:

Assalamualaikum, tumpang tanya, cuti raya 3/7 ke 4/7?

Assalamualaikum, tumpang tanya, cuti raya 3/7 ke 4/7?

Post a Comment