PENYATUAN MAHASISWA PEMANGKIN KELESTARIAN NEGARA

Tuesday, December 23, 2014

SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER 1 SESI 2014/2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Semester 1 sesi 14/15 bakal melabuhkan tirainya. Kami dipihak MPP menyeru kepada semua mahasiswa untuk menjaga kesihatan terutamanya sepanjang minggu peperiksaan. Kami juga menyeru agar mahasiswa kekal fokus, dan melakukan ulangkaji pelajaran.
Ingat amanah dan harapan yang diberikan oleh emak dan ayah kita. Selepas berusaha, bertawakal dan berdoa lah kepada Allah. Allah sebaik-baik tempat diserahkan urusan. Semoga apa yang dipelajari dirahmati Allah dan dapat disumbang kepada masyarakat suatu hari nanti.


Dikesempatan ini juga MPP menyeru agar kita sama-sama berdoa agar bencana banjir yang melanda pantai timur reda. Setiap ujian itu pasti ada hikmahnya. Semoga kita semua sentiasa dipelihara oleh Allah.

Firman Allah SWT: "Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta". [Q.S. 29 al-Ankabut:2-3]